horsephotosw.blogg.se

En hästblogg med massa fina kort!

Benlindor !

Publicerad 2013-03-30 11:08:41 i Blogg


Men nu till en sak det diskuteras mycket om!

Under vilka lindor ska man ha padd?

Min åsikt i allt är...

En flece linda tycker JAG man alltid ska ha padd vare sig man rider eller hästen har det över natten. Det är liksom inte så att lindan kan skada för att du inte har padd, men utan padd finns det ingen mening med att ha lindat alls.

Under en elastiska tycker JAG man alltid ska ha padd, för det är så lätt med elastiska att linda för hårt och då kan hästen skadas. Och jag tycker heller inte sånna som inte är vana att linda ska ha elastiska. Ha det först när du kan linda rätt och på ett säkert sätt.

Sen finns det ju kombinations lindor med blandat flece och elastiska. Dom tycker JAG inte alls om. Antingen har man det ena eller det andra!

Men det här är bara MIN åsikt. Det finns många åsikter i denna
diskussion!

Hoppas ni får en bra fredag kväll! Det ska jag ha iallafall!:)
Det finns några färger till, tror det var ljus blå, röd, och svart.

// Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

F.E.M

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela